top of page
  • תמונת הסופר/תGo Trip

שמורות הטבע הקסומות של טנזניה

עודכן: 20 בפבר׳ 2020

טנזניה הפראית היא אזור מצוין לטיולי ספארי ונופים אקזוטיים עוצרי נשימה.

הכירו את שמורות הטבע של טנזיה המופלאה, לטיול ספארי בלתי נשכח:



ספארי בשמורת ארושה Arusha National Park

שמורת ארושה היא שמורה קטנה ויפהפיה בקרבת העיר ארושה, פארק זה הינו השער למסלול הספארי.





ספארי מכתש נגורונגורו - Ngorongoro Crater

ספארי בתוך מכתש נגורונגורו הינו חוויה כמעט בראשיתית. המכתש מכותר ביער גשם ירוק עד, השופע בעלי חיים ובתחתיתו מישור רחב ידיים בו שוכנים כ- 25,000 בעלי חיים ממגוון בעלי החיים במזרח אפריקה. בעלי החיים סגורים ע"י קירות המכתש התלולים המתנשאים לגובה 600 מטר, ולכן אין נדידת בעלי חיים מהמכתש החוצה או לתוכו. השמורה הינה סגורה ומחזור החיים המתקיים בה הוא במעגל סגור. המכתש מפורסם באוכלוסיית הקרנפים השחורים שבו, בנוסף מפורסם המכתש באוכלוסיית האריות והצבועים המנומרים הצפופה בעולם.


ספארי – שמורת קילימנג'רו Mt. Kilimanjaro

הר געש במבנה חרוט. גבהו 5,895 מ', והינו הגבוה באפריקה. הוא מכוסה בכיפת שלג בכל ימות השנה. כשמטפסים במעלה ההר נתקלים ביער גשם ונוף מרהיב נצפה משיפוליו. בעת ספארי ביער הגשם שבשמורה ניתן לראות חיות בר כגון: פילים, בופאלו, קרנפים, נמרים וקופים.


ספארי בשמורת טרנגירה Tarangire National Park

נערך בינות לסוואנות רחבות ידיים זרועות עצי באובב ענקיים בני מאות שנים המשתרעות על שטח של כ- 2600 קמ"ר, באחת השמורות היפות ביותר באפריקה. נהר הטרנגירה שעל שמו נקראת השמורה, חוצה את השמורה ומהווה את מקור המים היחיד הזמין באזור הערבות המסאיות בעונה היבשה. משום כך מושכת אליה השמורה בעונה היבשה עשרות אלפי בעלי חיים מאזור הערבות המסאיות. החל ביונקי ענק כגון פילים וכלה בציפורים זעירות.


ספארי - שמורת אגם מניארה Lake Manyara National Park

תחת המצוק המערבי של השבר הסורי אפריקאי שוכנת שמורת אגם מניארה. השמורה מכילה מגוון רב של בעלי חיים ומפורסמת בצפיפות הפילים הגדולה ביותר באפריקה. הכניסה לשמורה עוברת בתוך אזור צמחייה טרופית מוריקה המתקיימת במקום בזכות הצטברות מי תהום תת קרקעיים.


ספארי - שמורת סרנגטי Serengeti National Park

זו הסוואנה האפריקאית מהמפורסמות ביותר בעולם ומשתרעת על יותר מ-14,000 קמ"ר. עדרי ענק של כמיליון וחצי גנו מלווים במאות אלפי זברות, צבאים ואנטילופות ועוד מגוון בעלי חיים ובעלי כנף מתרכזים מדי שנה במישורי העשב הקצר בדרום הסרנגטי. בשמורה זו ניתן לחזות בנדידה ענקית של עדרי בעלי החיים המתחקים אחר הצמחייה הרעננה המופיעה לאחר הגשם. עדרים אלו מושכים אל תוך השמורה גם להקות טורפים כגון: אריות, צבועים, נמרים וברדלסים. בתוך שלוליות הענק ניתן לראות את ההיפופוטמים הרובצים להם בתוך המים.


ספארי – שמורת סלוס Selus reserve

השמורות הבר הדרומיות נפרסות מחוף האוקיינוס ועד לאגם טנגניקה. שמורות אלו רחוקות אחת מהשנייה ומצריכות (לעיתים) טיסה פנימית אחת לפחות. הדבר גרם למיעוט תיירים (בהשוואה לשמורות הצפוניות) ולאזורים נרחבים מעוטי אדם. די בעובדות אלו כדי להפוך את השמורות הדרומיות לפראיות יותר. אלו המחפשים את טיולי הספארי ב "אפריקה הבתולית" טוב יעשו אם ייסעו לשמורות הדרומיות. כאן בעלי החיים עדיין אינם מורגלים לנוכחות מסיבית של מטיילים. הלודג'ים בשמורות הדרומיות קטנים ואינטימיים מאלו הממוקמים בשמורות הצפוניות

שמורת הפרא סלוס היא הגדולה באפריקה ומהווה 5% משטחה של טנזניה. חלק משטחי השמורה מהווים אזור ציד והם סגורים לתיירים. בעלי החיים הנפוצים בשמורה הם פילים , תאואים, נמרים, אריות, זאבים טלואים, קרנפים צרי שפה, היפופוטמים, תנינים החיים לאורך נהר Rufiji, ג'ירפות זברות ועוד.

נהר Rufiji אורכו כ 600 ק"מ והוא מקבל את מימיו מנהר הרואה . השפך של הנהר לאוקיינוס מכוסה יער מונגרובים הגדול בעולם. ניתן לשוט בנהר רק ב כ 100 ק"מ. מעבר לגדה השנייה של הנהר משתרע אזור הציד הסגור לקהל התיירים. הנהר הוא בית הגידול של היפופוטמים, תנינים ועופות מים רבים.

ספארי - שמורת רואה Ruaha

שמורת רואה היא הפארק הלאומי הגדול ביותר בטנזניה. הפארק ממוקם בדרום טנזניה כ שעת טיסה במטוס קל משמורת סלוס וכ-10 שעות נסיעה ברכב מדאר א סאלם.

שמו של הפארק ניתן לו ע"ש הנהר הזורם בשיפוליו של הפארק ומהווה גם אזור לנסיעות ספארי. הפארק מכיל אוכלוסייה גדולה של פילים, טורפים כגון אריות וברדלסים, אנטילופות, באפאלו, כלבי בר אפריקנים, קודו, ג'ירפות ומגוון בעלי חיים נוספים. חלק מהלודג'ים הממוקמים באזור הפארק נוהגים לשלב גם הליכות ספארי ככול שהדבר אפשרי. בגלל מקומו המרוחק מעטים מבקרים בפארק ובמהלך נסיעות הספארי כמעט ולא תפגשו כאן מטיילים נוספים. הפארק מהווה את "הסוד השמור" של טנזניה הממוקם עמוק בלב אפריקה האוטנטית, הרחק מהמון מטיילי הספארי ומנועי הג'יפים הרועמים ומהווה אזור פראי בתולי.


ספארי – פארק לאומי מיקומי Mikumi

פארק מיקומי הוא שמורה קטנה עם נוף יפה ובסיס טוב ל 1-2 ימים במסלול טיול לפארקים הדרומיים. הפארק מכיל שפע של בעלי חיים ובהם פילים, ג'ירפות, חזיר יבלות, אריות ונמרים, תאואים ועוד.


פארק לאומי אודזונגווה Udzungwa

פארק אודזונגווה מכיל רכס הרים ורבים מהמינים האנדמיים של הצמחי ובע"ח התפתחו באזור זה. לכן הוא נקרא גם "גלפאגוס אפריקני". זהו פארק יפה הכולל צמחייה גבוהה, נחלים ומפלי מים. מומלץ לערוך הליכת ספארי. ניתן לשלב עצירה של 1 יום במסלול ספארי בשמורות הדרומיות.

40 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page